Pozycjonowanie – podstawa działalności e-commerce

Pozycjonowanie – podstawa działalności e-commerce
źródło: pixabay.com

Nie bez powodu pozycjonowanie jest uznawane przez przedsiębiorców obecnych w branży e-commerce za najważniejsze działanie marketingowe nastawione na długofalowe efekty. Powodów ku temu jest bardzo wiele. Należy wśród nich wymienić niską cenę w stosunku do rezultatów, podniesienie zaufania wśród internautów, zwiększenie wartości sprzedaży, a także ogromne możliwości dalszego rozwoju. Nie ma jednak róży bez kolców – wadą pozycjonowania jest nieco dłuższy czas wymagany do osiągnięcia pierwszych efektów oraz bardzo wysoki poziom skomplikowania. Pozycjonowanie od dawna stanowi podstawę współczesnej działalności sieciowej, dlatego warto zlecić jego przeprowadzenie w przypadku każdej ogólnodostępnej witryny WWW.

Dlaczego e-commerce wypiera z rynku sprzedaż stacjonarną?

Do niedawna stacjonarny rynek sprzedaży towarów i usług zdawał się mieć niezagrożoną pozycję. Prawda okazała się jednak zupełnie inna – e-commerce, czyli e-handel, z roku na rok zwiększa swój udział w rynku i na wielu polach wypiera sprzedaż stacjonarną. Nie jest to jednak zasługa losu, a realnych zalet, wśród których warto wymienić ze strony klienta:

  • znacznie niższe ceny wynikające z niższej marży sprzedawcy;
  • możliwość porównania cen wybranego produktu u kilku dostawców jednocześnie;
  • zakupu można dokonać z własnego fotela, bez wychodzenia z domu, stania w korkach i oczekiwania w kolejkach;
  • wysoki poziom bezpieczeństwa;
  • i wiele innych.

Przedsiębiorcy również nie mają co narzekać. Wśród atutów e-commerce z punktu widzenia właściciela strony internetowej warto wymienić„

  • minimalne opłaty bieżące – nie ma potrzeby wynajmu lub zakupu przestrzeni do sprzedaży bezpośredniej oraz zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej;
  • możliwość otwarcia własnej działalności bez dużych inwestycji początkowych;
  • szansa sprzedaży nawet najbardziej niszowych produktów, gdyż sprzedaż może być ogólnokrajowa;
  • otwarcie się na całą Polskę,
  • i wiele innych.

Wszystko to sprawia, że na rynek e-commerce decyduje się coraz więcej sprzedających, tym samym zwiększa się także liczba internautów, którzy chcą zakupić wybrane produkty bez wychodzenia z domu.

Podstawy działań marketingowych w sieci

Pozycjonowanie to wieloetapowe i skomplikowane działanie, które polega na poprawie widoczności witryny w sieci, a właściwie w wiodącej wyszukiwarce treści w Polsce – Google. Z reguły każda strona WWW bez odpowiedniego zaplecza SEO ląduje na samym końcu wyników i w ten sposób w żaden sposób nie generuje jakiegokolwiek organicznego ruchu. To błąd – w wyszukiwarce Google tkwi mnóstwo możliwości, które warto wykorzystać do swoich celów.

Pozycję każdej strony w listingu SERP (Search Engine Results Page) wyznacza algorytm, który przeprowadza setki obliczeń na podstawie danych uzyskanych z robotów Google. Te niewielkie skrypty co pewien czas odwiedzają każdą ogólnodostępną witrynę w sieci i pobierają z niej wszelkie najważniejsze dane i parametry niezbędne dla algorytmu.

Charakterystyczną cechą pozycjonowania jest ogólnokrajowy charakter, jednak sklepy stacjonarne również mogą skorzystać z tej formy reklamy. W jaki sposób? Wykorzystując pozycjonowanie lokalne – więcej na jego temat dowiesz się z witryny https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-gorzow/. Działanie to polega na podniesieniu pozycji witryny w konkretnym regionie, mieście czy dzielnicy i ma szczególnie duże znaczenie dla firm, które zajmują się sprzedażą towaru lub usług wyłącznie stacjonarnie.