POLREGIO nabywa trzynaście letnie szynobusy SA 136 dla regionu Lubuskiego

POLREGIO nabywa trzynaście letnie szynobusy SA 136 dla regionu Lubuskiego

Za nami zakończenie przetargu, który ogłoszono kilka miesięcy temu, na trzy jednostki szynobusów serii SA 136. Zwycięstwo w tej rywalizacji przypadło spółce POLREGIO, która zamierza eksploatować nabyte pojazdy do realizacji przewozów pasażerskich na obszarze województwa lubuskiego.

Szynobusy typu SA136, produkowane przez firmę PESA, są w stanie przewozić jednorazowo 300 podróżnych oraz osiągać prędkość 120 km/h. W skład ich wyposażenia wchodzi WiFi oraz system monitoringu wizyjnego.

– Kolejna jednostka taborowa to dla nas kolejna możliwość podniesienia standardów komfortu podróży dla naszych klientów, dlatego nieustannie pracujemy nad rozbudową floty POLREGIO. Nowo nabyte pojazdy zostaną skierowane tam, gdzie obecnie istnieje największe zapotrzebowanie, a obecnie jest to przede wszystkim teren województwa lubuskiego. Pragniemy, aby te nowe jednostki spełniły oczekiwania naszych pasażerów. W tym samym czasie nieustannie dążymy do dalszego polepszenia sytuacji na terenie tego regionu – deklarował prezes POLREGIO, Adam Pawlik.

POLREGIO jest świadome trudnej sytuacji, z którą obecnie musi się zmierzyć województwo lubuskie. Dlatego realizacja planu naprawczego wspólnie z urzędem marszałkowskim jest priorytetem dla spółki. Zakup szynobusów ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia pasażerom nie tylko wyższego komfortu, ale przede wszystkim gwarancji realizacji połączeń.

Zwycięstwo w przetargu to istotny krok na drodze do osiągnięcia tego celu. Szynobusy SA 136 pojawią się na torach województwa lubuskiego zaraz po zakończeniu przeglądów P3.2.

Warto dodać, że szynobusy zakupione w ramach przetargu nie będą jedynymi nowymi pojazdami dla tego regionu. Województwo lubuskie planuje zakup dwóch nowych pociągów hybrydowych, które będą głównie obsługiwały północną część regionu. Te składy będą mogły poruszać się zarówno po liniach elektrycznych, jak i trasach bez takiego zasilania. Jest to rozwiązanie kompromisowe, które spełnia wymagania Komisji Europejskiej (z funduszy UE nie może być nabywany tabor spalinowy), oraz częściowo odpowiada na problem niewystarczającej liczby zelektryfikowanych linii kolejowych w regionie. Koszt zakupu dwóch nowych szynobusów wyniesie ponad 73 mln złotych, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych pokryje ponad 54 mln zł.