Wiedza na temat praw konsumenta stanie się częścią edukacji w gorzowskich szkołach dzięki inicjatywie Miejskiego Rzecznika Konsumenta

Wiedza na temat praw konsumenta stanie się częścią edukacji w gorzowskich szkołach dzięki inicjatywie Miejskiego Rzecznika Konsumenta

Zespół pracowników Miejskiego Biura Rzecznika Konsumenta ma w planach odwiedzić szkoły w Gorzowie z misją edukacyjną. Celem jest zwiększenie świadomości młodzieży na temat istotnych praw konsumenta, takich jak procedura składania reklamacji, prawo do rezygnacji z umowy czy bezpieczeństwo zakupów online – podała Marta Petelska-Brodzińska, pełniąca obowiązki Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Proces ten rozpocznie się już najbliższego czwartku, 20 lutego, kiedy zespół uda się do I Liceum Ogólnokształcącego na ulicy Puszkina. Publiczna telewizja i stacja radiowa planują relacjonować to spotkanie na żywo – zapowiedziała Petelska-Brodzińska.

Biuro Rzecznika Konsumenta zamierza również nawiązać współpracę z Komendą Miejską Policji. Wspólne działania mają na celu edukację mieszkańców Gorzowa w zakresie cyberprzestępczości i oszustw internetowych oraz informowanie o sposobach obrony przed nieetycznymi praktykami w sieci.

Seniorzy również nie zostaną pominięci w tych działaniach. Biuro planuje kontynuować i rozwijać działania edukacyjne skierowane do tej grupy, dotyczące praw konsumenta, oszustw telefonicznych i internetowych, a także bezpiecznej sprzedaży w internecie. Petelska-Brodzińska zapowiedziała także obecność biura na lokalnym rynku przy Jerzego. Celem jest zwiększenie świadomości sprzedawców i klientów Gorzowskiego Rynku Hurtowego na temat praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa konsumenckiego.

Marta Petelska-Brodzińska zachęca do korzystania z konta gorzowskich konsumentów na Facebooku prowadzonego przez rzecznika. Regularnie publikowane są tam informacje ostrzegające przed nieuczciwymi praktykami oraz materiały edukacyjne dotyczące praw konsumenta. Pracownicy Biura oferują darmowe porady w sprawach konsumenckich (dotyczących zawierania i realizacji umów między konsumentem a przedsiębiorcą) oraz przyjmują wnioski w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów. Proste sprawy są obsługiwane telefonicznie bez konieczności umawiania się – to dotyczy sytuacji, które nie wymagają analizy dokumentów.