Most kolejowy w Gorzowie zyska nowy blask! Wybór wykonawcy już w 2026 roku

Proces przebudowy mostu kolejowego, który obejmuje również budowę kładki, znajduje się obecnie w fazie przygotowywania niezbędnej dokumentacji. Inwestycja ta jest realizowana przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i choć jej głównym celem jest modernizacja infrastruktury kolejowej, projekt ma znacznie szerszy kontekst, wpływając na miejskie ciągi komunikacyjne i dostępność przestrzeni publicznych.
Współpraca miasta z PKP Polskie Linie Kolejowe
Władze miejskie doskonale rozumieją, jak istotny jest ten projekt dla mieszkańców, dlatego nawiązano ścisłą współpracę z PKP PLK. Dzięki temu możliwe było włączenie do planów budowy kładki pieszo-rowerowej, co znacznie poprawi dostępność do infrastruktury kolejowej i miejskiej. Miasto aktywnie uczestniczy w procesie projektowania, proponując usprawnienia odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności.
Postępy i przyszłe plany
W 2023 roku rozpoczęto prace związane z modernizacją mostów na linii kolejowej 367 Zbąszynek – Gorzów. Planowana na 2024 rok budowa kładki pieszo-rowerowej jest częścią szerszego projektu modernizacyjnego, który obejmuje także ulepszenia dostępu do peronów i tuneli na dworcu w Gorzowie. Wspólne działania miasta i PKP PLK zaowocowały zaprojektowaniem bezpośrednich dojść z kładki do peronów oraz tunelu, ułatwiając także poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością.
Oczekiwania mieszkańców
Mieszkańcy zgłosili szereg propozycji, takich jak odbudowa windy na peronie 3 oraz budowa nowej windy na peronie 4. Ponadto, postulowano o zachowanie przejść między peronami oraz budowę podjazdów w tunelu. Decyzje w tych kwestiach należą do PKP PLK, które musi dokładnie przeanalizować te wnioski pod kątem technicznym i logistycznym.
Harmonogram i przyszłe kroki
Obecnie trwają prace nad kompletowaniem dokumentacji projektu. Planowane jest ogłoszenie przetargu oraz wybór wykonawcy inwestycji w pierwszej lub drugiej połowie 2026 roku. To kluczowy etap, który zadecyduje o dalszym przebiegu modernizacji mostu i kładki.